Project Bloemendroom

Het Flower Art Museum en Special Arts Nederland lanceren samen het project Bloemendroom.

Special Arts is een landelijke stichting die bevordert dat alle mensen met een handicap aan kunst kunnen doen en dat ze hun talenten daarvoor kunnen ontwikkelen. Door verbindingen te leggen met het reguliere kunstcircuit wordt een inclusieve samenleving bevorderd.

Special Arts richt zich op alle handicaps: verstandelijk, psychisch en fysiek. Via het netwerk van de stichting worden zowel dagbestedingsateliers als zelfstandig werkende kunstenaars uitgenodigd om hun droom in bloemen uit te leven in een kunstwerk. Ook kunstenaars met een handicap van buiten dit netwerk kunnen werk insturen. Het mag bestaand of nieuw werk zijn, de kunstvorm is vrij.

Bloemen staan symbool voor liefde en geluk, voor schoonheid en verval, voor een nieuw begin of juist voor een herinnering aan een dierbare of een dierbare plek. De vraag aan kunstenaars is: wat betekenen bloemen voor jou? Van welke bloemen wil jij dromen? Zijn ze herkenbaar of zijn het fantasiebloemen? Wie zou je (in je dromen) willen verrassen met een mooi boeket?

Wil je meedoen? Stuur dan een email naar aanmeldingen@specialarts.nl. Zodra het project ook financieel rond is ontvang je een bericht met informatie hoe je je werk digitaal kunt insturen. Uit alle inzendingen wordt door Special Arts en het Flower Art Museum een selectie gemaakt voor een grote museumtentoonstelling.

Zie ook: https://specialarts.mijnpublicatie.online/sab16/

Afbeelding: 'Bewegingsvrijheid' - Jannie de Jong Kunstuitleencollectie Special Arts

Afbeelding: 'Bewegingsvrijheid' - Jannie de Jong
Kunstuitleencollectie Special Arts